7 ok amikor biztosan fogorvoshoz kell fordulnia

A fogorvos látogatásának a prioritása egy állandóan visszatérő dilemma.  Sokak szerint ez akkor esedékes amikor a fogfájás megjelenik. Ez azonban egy gyakori tévhit amelynek súlyos következményei lehetnek. Még rosszabb, hogy egyesek elkerülik a fogorvost és csak akkor  keresik fel ha a fájdalom súlyossá válik. Azonban számos más helyzet van, amikor nem érdemes halogatni vizsgálatot.

Most felsorolunk 7 olyan jelet amikor érdemes orvoshoz fordulnia a problémák megelőzése érdekében.

1.Fogfájás

A fogorvosi látogatás legkézenfekvőbb oka a fogfájás. A fogfájás gyakori okai a szuvasodás, repedés vagy törés,a  nem megfelelő tömések vagy helyreállítások, az íny gyulladása vagy a fogcsikorgatás okozta problémák.

Ha harapás közben fájdalmat, meleg vagy hideg ételek/ italok iránti érzékenységet vagy tompa fájdalmat érez, konzultáljon fogorvossal. Célszerű a problémát korán megoldani, hogy elkerülje a további fájdalmat vagy a fogak károsodását.

2.Törött vagy csorba fog

Bár  fogaink erősek mégis törhetnek vagy eltörhetnek. Ez gyakran baleset vagy sérülés miatt következik be, de okozhatja az  is, ha beleharapunk valami keménybe.. Ha a foga megreped vagy eltörik, akkor nem biztos, hogy azonnal fáj.

Nagyon fontos, hogy a helyzet felmérése érdekében mielőbb forduljon fogorvoshoz hiszen így van  a legnagyobb esélye arra, hogy meg tudják menteni a fogait.

3.Duzzadt, vörös vagy vérző íny

A szájban található baktériumok nemcsak fogkövet hanem az íny gyulladását is okozhatják. Ha nem távolítja el azokat rendszeres fogmosással és fogselymezéssel akkor olyan  károkat okozhat  mint  a duzzadt , vörös vérző íny.

Számos tényező, például a fogmosás és a fogselyem technika, a dohányzás, a gyógyszeres kezelés, a táplálkozás vagy az ínybetegség befolyásolhatja az íny állapotát. Ha fájdalmat tapasztal az íny körül, ne habozzon kapcsolatba lépni a fogorvossal, hogy kivizsgálja a kiváltó okot.

4.A fogak érzékenysége

Fogaink túl érzékennyé válhatnak a meleg vagy hideg ételek/italok iránt, ha védőrétegük a zománc megsérül vagy elkopik. Ha a fog belső idegei ki vannak téve ennek a veszélynek  és nincsenek védve, akkor éles fájdalom jelentkezhet, amikor  hőmérséklet változás történik a szájban.

Ebben az esetben a fogorvos  segíthet azonosítani az érzékeny fogak mögöttes okait.

5.Hiányzó fogak

A fog elvesztése fájdalmas élmény lehet. Az idő múlásával fogai meglazulhatnak, elkophatnak vagy kieshetnek. A fogvesztés okától függően a fogorvos pótolja azokat. A hiányzó fog pótlására vonatkozó döntést különböző tényezők befolyásolhatják.

6.Fogcsikorgatás

Előfordulhat önkéntelen összeszorítás, csikorgatás vagy fogcsikorgatás formájában. A bruxizmus gyakran előfordul alvás közben és fájó , merev állkapocs állapotot okozhat.

Mindegy, hogy  alvás közben vagy stresszes állapotban csikorgatja fogait feltétlenül  forduljon szakemberhez.

7. Terhesség

Terhesség alatt  a hormonok a szokásosnál jobban ingadoznak. Emiatt könnyebben kialakulhat  fogínyvérzés, ínybetegség és a  lepedék felhalmozódás. Fogorvosa segíteni tud Önnek a szájhigiéniában a terhesség alatt, hogy a száj egészsége egyensúlyban maradjon.