Rendelőnkben elsősorban a fog megtartására irányuló kezeléseket részesítjük előnyben, bizonyos esetekben azonban fogeltávolítás válhat indokolttá, például ha a fog már nem helyreállítható semmilyen konzerváló fogászati eljárással, vagy a fog vagy gyökér, fokozottan mozgatható. Rendelőnkben különös figyelmet szentelünk a fog, gyökér kíméletes, fájdalommentes, atraumatikus eltávolítására.

A bölcsességfogakat leggyakrabban annak rendellenes helyzete, szuvasodása, vagy a bölcsességfogat körülvevő szövetek gyulladása miatt kell eltávolítani. A nem megfelelő irányban fejlődő, előtörő bölcsességfogak sok esetben panaszt okozhatnak, mint fokozott duzzanat, szájnyitási nehezítettség, lüktető fájdalom, rossz szájszag.

Szerencsés esetben a bölcsességfogak eltávolítása olyan nehézségű, mint egy "sima" foghúzás. Az esetek nagy részében azonban a bölcsességfogak rendellenes helyzete miatt az eltávolítás nehézségekbe ütközhet és kisebb műtéti eljárást igényel.

Rendelőnkben a bölcsességfogak eltávolítását olyan hatékony kezelési módszerrel végezzük, ami megkönnyíti az eltávolításukat, és amelynek köszönhetően csökken a nem kívánt mellékhatások kockázata és a beavatkozás időtartama is lerövidül. A 4 bölcsességfog eltávolítását általában 2 alkalommal (oldalankén) ajánljuk.

Egyéb szájsebészeti beavatkozásokat is végzünk, melyekkel az elhalt fogakból kiinduló krónikus elváltozásokat elimináljuk, mint például gyökércsúcs rezekció, cysta műtét. Ezek az eljárások a fog megtartására irányulnak.