Betört fogak és foggyökerek

Nem egyedi eset, amikor betört foggal vagy foggyökerekkel találkozunk. Az egyik kiváltó oka ennek a problémának a kezeletlen, nagyon rossz állapotban lévő fog.

Ezek a fogak az esetek többségében vagy töröttek, vagy a fog mélye szuvas, és éppen ezért a teherbírása is rendkívül alacsony. Ezekben az esetekben, ha húzni kell, márpedig igen, előfordulhat, hogy a fog koronája megreped, és beszakad a fog gyökere.

betört fogak

Szájsebészet a rendelőben

Ha olyan fogászati rendelőbe járunk, ahol nincs meg a lehetősége annak, hogy speciális eszközök hiányában ezt azonnal orvosolni tudják, akkor irányítják a pácienst a szájsebészetre, mely ismét tortúrát és felesleges fájdalmat jelent. Hiszen lássuk be az általános szájsebészet is hatalmas leterheltséggel dolgozik, így előfordul, hogy beszakadt foggyökérrel is csak időpontot kapunk, de kezelést nem.

Az idő azonban itt nagyon fontos tényező, hiszen mindamellett, hogy folyamatosan érzékeny és fájdalmas lesz ez a terület, a duzzanatról, és az esetleges szájzárról sem szabad elfeledkeznünk, ami könnyen megeshet, míg a kapott szájsebészeti beavatkozás időpontjára várakozunk. Arról nem is beszélve, hogy a fájdalom a beavatkozástól való félelmet is növeli, így hamar bekövetkezhet a pánik, ami nem könnyíti meg a későbbi beavatkozást.

Szakszerű fogászati ellátás

Épp ezért minden esetben érdemes olyan fogászatot keresni saját magunk és szeretteink számára, ahol minden eshetőségre szakszerűen fel vannak készülve az orvosaink, hiszen az ilyen problémákat azonnal kezelni és orvosolni tudják, anélkül, hogy milliónyi kellemetlenséggel és fájdalommal kellene számolnunk.

Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy ha nem így teszünk a hossza várólista a szájsebészeten nem csak fájdalommal, de a fog állapotának rohamos romlását is eredményezheti. Hiszen az eltört fog gyökércsatornáin keresztül a nyállal milliónyi baktérium jut be a csont belsejébe, ami akár csonthártyagyulladást is eredményezhet.

Azok a páciensek, akik hozzánk ezzel a panasszal érkeznek, természetesen kombinált fájdalomcsillapításban részesülnek, hogy a kezelés alkalmával ne érezzenek fájdalmat, és időpont helyett azonnali kezelésben részesítjük őket, hiszen tisztában vagyunk azzal, hogy az idő ebben az esetben nagyon sokat jelent az egészség és a psziché szempontjából is.