Félelem a fogászaton

Már kisgyermekkorban is tapasztaljuk, hogy többségük fél a fogászati kezeléstől. Ez azonban nem más, mint mások rossz tapasztalatainak helytelen feldolgozása.

Sok esetben a felnőttek a saját félelmeiket észrevétlenül is a gyermek előtt osztják meg, mely beépül a gyermek tudatába, és azonosítja a fájdalmat, vagy a feldagadt arcot a fogászattal.

felelem a fogaszaton

A másik alapvetően rossz hazai szokás, hogy akkor visszük a gyermeket fogorvoshoz, amikor már baj van, és ezt a trendet követjük felnőtt korban is. Márpedig rendszeres szűrővizsgálattal mindez megelőzhető lenne.

Egyrészt kialakul egy bizalmi kapcsolat az orvos és a páciens között, így kortól függetlenül nem krízis helyzetbe ülünk a fogorvosi székbe, és lesz időnk felkészülni a majdani kezelésre, ha ezt szükségessé válik.

Másrészt feltehetjük a kérdéseinket, akár a kezelés menetével kapcsolatban. Így a félelmet felváltja a megértés, és azonnal elkerüljük az ismeretlentől való félelmet.

Arról nem is beszélve, hogy egy-egy szűrővizsgálat a fogorvos számára is hatalmas segítség, hiszen teljes képet kaphat a páciens fogának, ínyének állapotáról, annak esetleges változásairól, és teljes körű megoldást tud majd javasolni az időközben problémákra.

A gyulladt fog, vagy íny azonban már eleve fáj. Így szorongást vált ki a páciensből, ha pedig még előtte nem járt az adott rendelőben, ez a félelem csak fokozódik. Hiszen ezernyi kérdés merül fel, melyet nem mer, vagy nem akar feltenni a beteg.

Ennek köszönhető az időhúzás, mely számtalan szövődménnyel járhat. Ez azonban megelőzhető lenne, rendszeres szűrővizsgálattal.

A régi beidegződések már valóban a múlté. A fogászati kezelések ugyanis nem járnak fájdalommal, maximum néha okoznak kellemetlen érzést. Köszönhető a professzionális fogászati eszközöknek és a magas szintű fájdalomcsillapításnak.

Így ha évekkel ezelőtt volt kellemetlen panasz egy - egy kezelés közben, ma már ettől nem kell tartanunk.