Fogeltávolítás utáni teendők

Bár a fogeltávolítás fájdalommentes beavatkozás, az érzéstelenítő hatásának múlásával fájdalom jelentkezik. Ez hagyományos fájdalomcsillapítók szedésével tompítható. Szükség esetén az orvos antibiotikumot is ad, ezt minden esetben az utasításoknak megfelelően kell szedni.

Foghúzás után a sebet piszkálni, szívogatni, öblögetni nem szabad. A foghúzás helyén kialakult véralvadék eltávolítása megnöveli a környező szövetek gyulladásának valószínűségét

Amire azonban érdemes otthon is figyelni:

• Foghúzás után vérzés otthon is előfordulhat. Ilyenkor steril gézlapból összehajtott bucira kell harapnia. Ez 20-25 percen belül elállítja a vérzést. Amennyiben nem , keresse fel orvosát.
  • Amíg az érzéstelenítés hatása tart, kerülje az evést. A zsibbasztó hatás miatt nem úgy érzékeli szájüregi állapotát , nyelvét mint normális esetben. Ezekbe beleharaphatt ami komolyabb sérülést is tud okozni.
  • Folyadékot fogyaszthat viszont  2-3 napig kerülje a tejet, tejtermékek, valamint a forró, fűszeres ételek fogyasztását.
  • A foghúzást követő duzzanat nem törvényszerű, de előfordulhat. Ennek megelőzésére alkalmazzon hideg vizes/jeges borogatást pár percig az arcán.
  • Az esetek többségében nincs szükség fájdalomcsillapításra, ha erős fájdalmat érez, keresse fel fogorvosát, annak megállapítása miatt, hogy nem felülfertőződés okozza e a fájdalmat.
  • A fogeltávolítás napján se hagyja ki a fogmosást hiszen  nagyon fontos a szájüreg tisztán tartása. Használjon puha sörtéjű fogkefét, ezáltal a seb környékét is óvatos mozdulatokkal megtisztíthatja, anélkül, hogy megsértené azt.
  •  Amennyiben tudja kerülje az alkoholfogyasztást és a dohányzást 2-3 napig mivel  lassítják a gyógyulás folyamatát.
  • Mélyre hajolni, nehezet emelni, sportolni, szaunázni, napozni néhány napig nem szabad
  • Alvás során az első 1-2 napban a párnával enyhén megemelt fej segít a duzzanat csökkentésében
  • Felső fog húzásakor egy pár napig kerülje az orrfújást
  • A kezdődő duzzanatot lelohaszthatja a hideg vagy jeges borogatás. A jeget sose helyezze közvetlenül az arcára, tegyen alá zsebkendőt. Ha a jeget közvetlenül az arcára tenné, enyhébb szöveti károsodást okozhatna. Ennek oka, hogy az érzéstelenítés, esetleg hőemelkedés miatt nem érzi, valójában mennyire hideg is a jég
  • Ne piszkálja a sebet, erre főleg gyerekeknél ügyeljen

Gyulladás, gennyesedés, tartós erős fájdalom, szájnyitás nehézsége (szájzár) vagy láz esetén azonnal jelentkezzen a fogorvosánál!

Kérdése van? Forduljon hozzánk bizalommal!