Fogpótlás az egészségünkért

Az emberek többsége csak esztétikai okokból tartja fontosnak a fogpótlást. A szép mosoly természetesen mindenki számára fontos. De mi történik akkor, ha a hiányzó fogat nem pótoljuk?

Az első elvesztett fog

Számos oka lehet a fogvesztésnek. Gyakran felelőssé tehető a dohányzás miatt romlott szájhigiénia és a nem megfelelő tisztítás is. A kihagyott fogászati szűrések esetén nem kerülnek időben kezelésre a problémák és akár észrevétlenül is súlyosbodik a fogak állapota. A beteg fog elképesztő fájdalmat tud okozni, a páciensek sokszor önként választják a foghúzást. A fájdalom szinte azonnal megszűnik és a betegek napirendre térnek a fogvesztés felett.

Mivel elsők között többnyire a rágófogakat érinti a probléma, esztétikai romlást még nem okoz. Ezért sokan nem is tartják szükségesnek a pótlást.

A hiány következményei

Az elvesztett fog miatt az egész álkapocs szerkezet elkezd változni. Ennek az egyik oka, hogy a beteg elkezdi a másik oldalt jobban terhelni rágáskor. A meglévő fogazat terhelése megváltozik, ami jelentősen növeli a fogzománc kopását és a további betegségek kialakulását. Hamarosan egyre több probléma kezd jelentkezni, ami további fogvesztésekhez vezethet. Ráadásul a hiányzó fog helyén károsodhat a csontszövet is.

Mindeközben a fogak helyzete elkezd változni. A hiányzó fog felé elkezd elcsúszni a fogsor, ami a későbbi pótlást még nehezebbé teszi. Az íny könnyebben megsérül, a szájban lévő baktériumok miatt kisebb-nagyobb gyulladások állandósulnak.

Mi történik eközben a testünkben?

Az ínyben lévő gyulladás számos egészségügyi problémát eredményezhet azzal, hogy a véráramba jutnak a baktériumok. A szervezet távolabbi részein jelentkező panaszok fellépése esetén fel sem merül bennünk, hogy az íny, vagy a fog betegsége okozza a bajt. Pedig súlyos szív és érrendszeri betegségek, izületi gyulladások léphetnek fel. Szemészeti és bőrgyógyászati panaszokhoz is vezet ez a folyamat, sőt gyakran erős hajhulláshoz is.

A hiányzó fog(ak) miatt a betegek nem megfelelően rágják meg az ételt. Ez hosszú távon rendkívül súlyos emésztőszervi problémákhoz is vezet. A nem megfelelő tápanyag felvétel miatt gyakoriak a testsúlyproblémák is. Jelentkezhet gyomorfájdalom és különböző emésztési zavarok. Szervezetünk egyensúlya felborul, ez az alvásunkra is kihat. Ha tartósan hagyjuk fennállni a problémát, visszafordíthatatlan, súlyos betegségek alakulhatnak ki.

Mit nyújt számodra a fogpótlás?

Természetesen az esztétikus megjelenés fontos. A fogpótlás akkor is szolgálja ezt a célt is, ha nincs látható helyen. Nem fognak elmozdulni a meglévő fogak és tovább megőrizheted az egészségüket. A szép fogsor növeli az önbizalmad és magasabb életminőséget biztosít. Az étkezés könnyebb és zavartalanabb lesz, ezáltal javul az emésztésed is. Ráadásul a beszéded és az ízérzékelésed is jobb lesz.

Ha foghiányban szenvedsz mihamarabb érdemes pótoltatnod az egészséged megőrzése érdekében.  Rendelőnkben segítséget nyújtunk számodra az ideális fogpótlás kiválasztásában. A legmodernebb technológiák alkalmazásával súlyosabb csontszövet hiány esetén is tartósan megoldjuk a problémád.