Hideg fagyi , meleg kávé -ezzel neked sem lesz többé problémád!

A nyári forró napokon mindenkinek jól esik egy kis felfrissülés. Van aki  a fagyira míg mások a hűsítő  italokra esküsznek. Azonban gyakran megtörténik, hogy a hirtelen hideg vagy meleg hatására a fogak érzékennyé válnak.
Ez akkor fordulhat elő, amikor az íny valamilyen okból visszahúzódik és emiatt megjelenik a lágyabb réteg, amely a kemény zománc felület alatt fekszik. Ezt a részt nem védi a fogzománc így a fogideghez vezető mikroszkopikus pórusok védelem nélkül maradnak. így megtörténhet,hogy  meleg, hideg, néha édes vagy savas ételek érzékenységi fájdalmat váltanak ki.

Mi a különbség a fogérzékenység és a szájfájdalom között?

A fogérzékenység általában éles, szakaszos fájdalom ami a hideg/meleg illetve az  édes/savanyú ételek vagy italok fogyasztásakor jelentkezik. Ha súlyosabb és állandóbb fájdalmat tapasztalsz, akkor valószínűleg másfajta szájfájdalomról van szó.

kave es faygi

Mi okozza a fogérzékenységet?

A fogérzékenységnek számos oka van amelyek közül néhányat most össze szedtünk.

A FOGKEFE TÍPUSA

A legtöbb szakember javasolja a puha sörtéjű fogkefe használatát. Így megakadályozható a  zománc hosszú távú károsodása és kíméli az ínyt is. Megfelelő  fogkrémmel kombinálva a fogkefe segíthet elkerülni a fájdalmas kellemetlenségeket. A legtöbb fogkrém fluoridot tartalmaz, amely klinikailag bizonyítottan segít megvédeni a fogakat a fájdalmas érzékenységtől.

FOGFEHÉRÍTÉS

A fehér fogak növelhetik az önbizalmadat és javíthatják a megjelenést. Ha érzékeny fogaid vannak, mindenképpen használj fogfehérítő termékeket annak felhasználási javaslata és gyakorisága alapján.A fogselyem a szájhigiénés rutin egyik legfontosabb eleme. A fogselyem megakadályozhatja a lepedékképződést, amely ínybetegséghez, az íny visszahúzódásához, fájdalomhoz és a fog érzékenységéhez vezet.

ÍNYBETEGSÉGEK

Fogaid érzékennyé vállhatnak ha az íny gyulladt szövete nem védi a foggyökereket. A parodontális betegség az íny és a csont fertőzése amelyek a fogak alapvető összetevői,betegsége esetén  elpusztíthatja a csontot és más fog támasztó szöveteket, kiszolgáltatva a foggyökereket. Az íny recessziója az életkor előrehaladtával alakul ki. Az egészséges száj az ínynél kezdődik, ezért ügyelj arra, hogy az ínyápoló termékeket napi szinten használd.

FOGCSIKORGATÁS

Csikorgatod a fogad?Ezzel károsul a fog külső rétege (zománc) így érzékenyebbé és szuvasodásra fogékonyabbá válik.

Hogyan lehet fehéríteni az érzékeny fogakat?

Ha fehérebb fogakat szeretnél, de érzékeny fogaid vannak elsősorban keresd fel fogorvosodat. A megfelelő kezelés mellett a fogmosás és szájápolás lépéseit és minden mozzanatát valamint  a javasolt termékek és eszközök  használatát is alaposan átbeszélitek.