Komplikációk elkerülése implantátumoknál

Mint minden sebészeti beavatkozás esetén, így az implantátumok beültetése során is előfordulhatnak komplikációk. Azonban ne aggódjon, mivel ezeket nagyrészt megfelelő orvosi szakértelemmel meg lehet előzni.

Implantátum beültetés

Az implantátum beültetése általában 95%-os sikerrel zajlik. Ugyanakkor vannak olyan esetek, amikor a beavatkozást követően problémák léphetnek fel. Ezek a problémák lehetnek egyéni tényezők miatt, illetve ha a beavatkozást nem megfelelően tapasztalt szakember végezte.

Az implantátum maga egy fémcsavar, ami egy mesterséges foggyökérként szolgál. A beültetés után 4-6 hónap gyógyulási időre van szükség, mielőtt biztonságosan rögzíthető rá a műfog. Természetesen az érintett terület érzékeny lesz a beavatkozás után, és ennek következtében mérsékelt vérzés, arcduzzanat és fájdalom lehet.

Azonban betartva az implantáció utáni utasításokat, ezek a tünetek fokozatosan enyhülni fognak, és néhány napon belül teljesen megszűnnek. Fontos azonban megjegyezni, hogy ha az eljárást nem megfelelően végzik, komolyabb szövődmények is kialakulhatnak. Íme néhány tünet, amelyekre érdemes figyelni az implantátum beültetése után.

• állandó fájdalom
  • ínyduzzanat
  • vérzés
  • váladékképződés
  • implantátum lazulása, elmozdulása
  • arcüreggyulladás egyértelmű tünetei a gyulladásnak

Ha észleli ezeket a tüneteket, azonnal keresse fel fogorvosát, mivel az azonnali beavatkozást igényli. Az alábbiakban összegyűjtöttük a leggyakoribb okokat, amelyek ezeket a komplikációkat előidézhetik.

Komplikációk elkerülése implantátumoknál

Komplikáció okai

Fertőzés

Az implantátumokkal kapcsolatos leggyakoribb probléma a fertőzés. Az implantátum körül kialakuló gyulladás, amit peri-implantitisnek nevezünk, számos okra visszavezethető. A leggyakoribb ok a bakteriális fertőzés, mivel a szájüregben rengeteg baktérium található. Ezen kívül a nem megfelelő higiénia, dohányzás és cukorbetegség is kiválthatja ezt a problémát. Fontos megjegyezni, hogy a fertőzés nem csak az implantátum beültetése után jelentkezhet, hanem akár évekkel később is. Az ínygyulladás is fertőzéshez vezethet, ha nem megfelelően kezelik, ezért rendszeres fogászati ​​ellenőrzésekre és megfelelő szájhigiéniára van szükség.

Nem épült be jól az implantátum

Az implantátumokat az íny alatt elhelyezkedő csontszövetbe ültetik be, de a csontszövet minősége és erőssége egyéni változó lehet. Ezért előfordulhat, hogy az implantátum nem képes megfelelően integrálódni, és nem lesz elég stabil a fogpótlás számára. Idővel ez kilazulhat, és ritka esetekben ki is lökődhet. Ilyen esetekben az implantátumot azonnal el kell távolítani, és a területet össze kell varrni,

Szomszédos fogak problémái

Előfordulhat, hogy az implantátum beültetése során a szomszédos fog gyökerére is hatást gyakorol. Ez problémát okozhat, ha az implantológus nem veszi figyelembe, és a beültetés során megsérti a szomszédos fog gyökerét. Ez a károsodás gyökérkezeléssel kezelhető, de kellemetlen lehet. Tapasztalt szakembereink azonban a kezelés megkezdése előtt készített röntgenfelvételeken felismerik, ha ilyen probléma merül fel, és ennek megfelelően járnak el.

Idegi károsodás

Az idegi károsodás megelőzhető a beavatkozás előtt készített CT felvétellel. Ez akkor fordulhat elő, ha a beavatkozás során az alsó állkapocsban futó ideg sérül, ami fájdalmat és zsibbadást okozhat az ínyben és a környező területeken.

Túlzott terhelés

Túlzott terhelésről beszélünk, amikor az implantátumra túl nagy nyomás nehezedik. Ez megakadályozza az integrációt és gyulladást okozhat az ínyben és a csontszövetben. Ha nem kezelik időben, könnyen csontveszteséghez vezethet, ami az implantátum kilökődéséhez vezethet. Ilyen esetekben antibiotikus kezelés, tisztítás és szájsebészeti beavatkozás szükséges.

Túlérzékenység

Kivételesen ritka esetekben előfordulhat túlérzékenység. Az implantátumok orvosi fémekből készülnek, de néha előfordulhat, hogy a szervezet idegen anyagnak tekinti, és kilöki azt.

Reméljük, hogy ez a bejegyzés segített megérteni az implantátum beültetés fontosságát és potenciális komplikációit.  Ha bármilyen kérdésed vagy további információd van az implantátumokkal kapcsolatban, ne habozz feltenni őket.